LOGIN
MEDIÁLNI PARTNERI
SME
Rádio_FM
kinema.sk
festivaly.sk
jetotak.sk
.týždeň
PARTNERI FESTIVALU
Visegrad Fund
International Film Festival Bratislava
Maďarskú inštitút
Kimuak
the one minutes
the one minutes Jr.
Stranger Festival
One Minute Film & Video Festival Aarau
FILMINUTE London
VideominutoPop Firenze
pravda Vilnus
ONE MINUTE Toronto
early melons
Stanica
Anča Fest
1. slovenská filmová databáza
Institut FranÁais
La femis
La femis


Precvičovanie


Slnkom zaliata telocvičňa socialistického vzhľadu. Ošúchané rozchádzajúce sa parkety s takmer neviditeľnou maľbou rôznych typov ihrísk na vybíjanú a iné zabudnuté športy. Zo všetkých okien na južnej strane telocvične sú otvorené iba dve, jedno aj tak preto, lebo nejde poriadne zavrieť, ktoré nestíhajú vymieňať ťažký dusný opar plný zvíreného prachu za niečo dýchateľné. V tejto mučivej saune víri vzduch Eva, ktorá behá po modrej obdĺžnikovej čiare nakreslenej na zemi. Je to nádherné mladé dievča dozrievajúca do ženy zo všetkým čo k tomu patrí. Dlhé, chudé, rovné nohy v tichošlapkách na jednej strane a v elastických, čiernych, krátkych trenírok na strane druhej. Napasované tielko dokonale rysuje všetky krivky tela, ktoré sa v pokluse natriasajú v rovnakom tempe hore-dole ako blonďavý vrkoč zo strany na stranu.
Toto všetko zo záujmom sleduje opretý o stenu vedľa dverí asi o hlavu vyšší muž, telocvikár. Lúče mu siahajú po vypracované, široké ramená, takže mu ani slnko neprekáža v plnom prežívaní obrazu, ktorý sa mu núka. Svalnaté ruky ma založené v bok a takmer neviditeľnými pohybmi pravej špičky klopká do rytmu s behajúcou Evou.


„Na dnes stačilo, môžeš ísť.“
„Nie, nie, nie, len nech tu pekne zostane. Nech si to aj ona vypočuje a vie.“ skočí mu do reči pani riaditeľka. Otvorí diár, ktorý mala v ruke a nalistuje stránku.
„Poznáte školský poriadok?“ pýta sa riaditeľka.
„Samozrejme.“ Odpovedá sebaisto telocvikár.
„A vy?“ Eva pozrie na riaditeľka a neisto prikývne.
„Čo tu teda robíte?“ Eva otvára ústa, že už chce niečo povedať, ale telocvikár ju predbehne.
„Dávam jej súkromné hodiny.“
„Súkromné hodiny?“
„Áno, má pohybový talent, môže to niekam dotiahnuť ak bude trénovať.“
„A koľko dievčat v jej triede má tento pohybový talent?“
„Nie veľa.“
„Naozaj? Lebo podľa informácií, ktoré sa ku mne dostali, je tých dievčat o dosť viac.“
„Pani riaditeľka, ale...“ začne hovoriť Eva, ale riaditeľka ju gestom ľavej ruky utíši, pozrie do zošita a začne čítať.
„Citujem: Článok IV, bod 5 školského poriadku. Učiteľ nemá právo držať žiakov v škole po skončení vyučovacieho procesu bez predchádzajúceho súhlasu riaditeľa, alebo inej kompetentnej osoby v prípade jeho neprítomnosti. Tak. Ešte stále si myslíte, že poznáte školský poriadok?“
„Ale pani riaditeľka, ja nie som po škole.“ začne Eva a neisto sa snaží pokračovať. „On nás.....“
„Nie? Kedy vám dnes skončí vyučovanie?“
„Šiestou hodinou, to je 14:10.“
„A keďže je pol štvrtej, to znamená, že vás tu drží už vyše hodiny bez môjho súhlasu.“ Povie pani riaditeľka a prejde pohľadom z Evy na telocvikára. „Áno priznávam, držal som ju tu po škole, bez vášho súhlasu a budem niesť následky.“ Hovorí telocvikár strojeným tónom a pritom stihne pozrieť na Evu. Eva jeho pohľad uvidí a aj napriek tomu osloví pani riaditeľku.
„Ale pani riaditeľka, on nás tu zneužíval.“ Povie so sklopenými očami a neviditeľne ustúpi od telocvikára. Pani riaditeľka sa pousmeje.
„Ale ja viem. Zneužíva vás na dosiahnutie vrcholov, ktoré sa mu v jeho kariére nikdy nepodarilo príde mi to rovnako zlé ako vám.“ A prechádza pohľadom z Evy na telocvikára. „A preto to bude rozoberať na schôdzi a je možné, že pán učiteľ u nás už nebude viac učiť.“ Telocvikára sa tvári trochu zarazene, ako by nechápal čo sa tu deje, až sa spýta.
„To ma chcete vyhodiť za to, že nechám žiačku po škole a nedám vám to vedieť?“
„Ale pani profesorka, on nás sleduje, obchytkáva a aj...“ začne vysokým hlasom Eva, ale postupne sa jej láme hlas, až úplne stíchne. Telocvikár na ňu vydesene pozrie a sleduje reakciu riaditeľky. Tá sa neisto pozrie na Evu a len pousmeje.
„Vás? Ale no tak. Však máte skoro o 25 rokov menej, čo už len môže na vás vidieť. Pán učiteľ má teraz problémov vyše hlavy, tak si už nemusíte vymýšľať hlúposti.“
„Vy to nechápete, on nás tu všetky zneužíva, všetky to môžeme potvrdiť.“ Zúfalo rozpráva Eva na pani riaditeľku, ktorá vyzerá byť trochu ako neprítomná.
„Ale však som vám vravela, že o tom viem a preto som sa prišla presvedčiť na vlastné oči. A všetko čo som videla zoberieme do úvahy, keď budeme rozhodovať o ďalšom osude pána učiteľa.“
„Pani riaditeľka, on nás tu sexuálne zneužíval“ povie Eva so všetkou naliehavosťou, ktorú do toho vedela dať. Dovtedy stojaci telocvikár, ktorý všetko len sledoval ako v tranze sa preberie a počúva pani riaditeľku.
„Sexuálne? Pozrite sa na vás a na pána učiteľa. Nebuďte smiešna.“
„Pani riaditeľka, tuto žiačka má pravdu.“ Povie telocvikár a Eva nemôže uveriť vlastným očiam. Riaditeľka naňho posmešne pozrie a povie.
„Všetko som teraz videla na vlastné oči. Nesnažte sa tu teraz vymýšľať si. Je hodina a pol po vyučovaní a vy tu držíte žiačku bez môjho povolenia. Vaše miesto sa stáva týmto veľmi neistým, a vy milostivá, budete dva dni po škole, za to, že nehlásite porušovanie školského poriadku.“
„Po škole? On nás tu zneužíva v kabinete na stole a ja budem po škole?!“ nahnevane hovorí Eva.
„Ale všetko čo hovorí je pravda, pani riaditeľka. Držím ich tu, pozorujem v sprchách, zneužívam u mňa v kabinete.“
„Týmto si miesto pravdepodobne nezachránite. Ako ste sám teraz povedal, držíte ich tu a to sa nesmie.“
„Ale..“
„Ale..“ povedia telocvikár s Evou naraz ale riaditeľka ich hneď zastaví.
„Dosť, to stačilo. Vy sa choďte prezliecť a domov. A vy pán učiteľ, s vami sa stretneme na učiteľskej schôdzi už zajtra o štvrtej. Do vtedy dovidenia.“ Do povie pani riaditeľka, otočí sa na opätku a takým svižným krokom ako prišla takým aj odchádza s pocitom dobre vykonanej práce. Eva sa tvári nechápavo a ublížene, telocvikár s takmer neviditeľným šibalským úsmevom na tvári, obaja však zostávajú stáť ako obarený a sledujú riaditeľku ako mizne v dverách telocvične.


KONIEC


Julo Bero - (1.ročník, scenáristiky a dramaturgie VŠMU)
v prípade, že vás scenár zaujal, môžete autora kontaktovať